Kompetens nyelvtanár az iskolában
Hogyha visszakérdez, szinte mindenki aszerint ítéli meg a nyelvórákat, hogy milyen volt az illető tanárja. A nyelvtanár személyisége sokban számít egy-egy nyelv megítélésében. A tanügyi rendszer nem mindig tudja képességei szerint megszűrni a tanárokat, így olyanok is bekerülhetnek a katedra mögé, akik nem annyira kompetensek az oktatás terén, mint ahogy az várható lenne. Ahhoz, hogy taníthasson valaki, szinte elég az, hogy képes legyen a nyelvet felső fokon használni, viszont ez nem garancia arra,
hogy jó nyelvtanár lesz belőle és át is tudja adni a diákoknak a tudását úgy, hogy azok megértsék, élvezzék és igényeljék a további órákat. A nyelvtanár mindenek előtt kommunikatív és proaktív kell legyen az iskolapadban ülőkkel szemben. Ugyanakkor az innovatív és meghökkentő módszerekkel oktató nyelvtanár könnyedén belophatja a felsős diákok szívébe magát. A tanórák változatossága és érdekessége által képes fenntartani a megragadott figyelmet és tágítani a gyermekek tudását. Egy ilyen tanárra mindig szívesen és örömmel emlékeznek majd vissza a diákok.